CREATING SERVICE MAGIC

CREATING SERVICE MAGIC

On April 8th 2017 at Hotel Santa Lucia in Naples, Michael Romei, Chef Concierge of the Waldorf Astoria & Towers in New York, closed today due to renovation work, held a training seminar entitled “Creating Service Magic”. Michael Romei has held the position of UICH General Secretary for several years, maintaining today a very important role in LCD as Ambassador of Training travelling around the world helping many colleagues to grow and develop professionally. The choice of the Neapolitan location, located in a privileged position in the heart of the city, proved to be the ideal location for this event. Shortly before the seminar began, the participants had the opportunity to meet and enjoy an excellent Neapolitan coffee. Among all delegates, the presence of the president of the Swiss Clefs d’or Cornelius Haug and Venetian friends and colleagues joined the ones from Campania present for the occasion. Michael Romei began with a quick and simple presentation of himself and then moved on to how “We can make a difference for the comfort of our guests”, continuing with a brief history of UICH and how the organization has developed and formed its values. From there we moved on to social networks and the way we communicate with our followers to whom we should only post reviews and positive stories, and never criticise or publicly denounce anyone. But the part that stuck with me the most, was the one about the the synthesis of the philosophy of service, that can be summarised in six words: Feeling, Passion, Knowledge, Honor, Discipline and Respect. The last part of the seminar entitled “Taking Care of You” was dedicated to how we can improve ourselves, learning to breathe correctly, maintain good physical health both mental and spiritual, be kind and deny ourselves. At the end all participants received a certificate of participation from Michael, whose speech was inspiring and full of passion. My only regret was not being able to work alongside Michael for a few days in order to draw on his immense source of experience and professionalism. A huge thank you to Antonio Desiderio, President of Les Clefs d’Or Campania, for having wisely organized such a successful meeting.

Giovanni Cioffi

 

ITALIANO

L’8 aprile di tre anni fa, presso l’Hotel Santa Lucia di Napoli, si è tenuto un seminario di formazione “Creating Service Magic” dove il relatore è stato Michael Romei, Chef Concierge del Waldorf Astoria & Towers di New York, chiuso oggi per lavori di ristrutturazione. Michael ha ricoperto la carica di Segretario Generale UICH per diversi anni, mantenendo oggi un ruolo importantissimo nel sodalizio quale Ambasciatore della formazione con il suo “Make the service magic”. La scelta della location partenopea ubicata in una posizione privilegiata nel cuore della città, si è rivelata il luogo ideale per questo evento. Poco prima che il seminario iniziasse, i convenuti hanno avuto l’opportunità di incontrarsi degustando un ottimo caffè napoletano. Fra i tanti, la presenza del presidente delle Clefs d’or svizzere Cornelius Haug e degli amici e colleghi veneziani uniti ai tanti campani presenti per l’occasione. Michael Romei ha iniziato con una rapida e semplice presentazione di se stesso passando poi a come “possiamo fare la differenza per il comfort dei nostri ospiti”, proseguendo, poi, con una breve storia sull’UICH e su come l’organizzazione ha sviluppato e formato i suoi valori. Da lì si è passati ai social network e al modo di comunicare con i nostri follower ai quali dovremmo solo pubblicare recensioni e storie positive, e mai criticare o denunciare pubblicamente nessuno. Una parte molto importante e che mi è rimasta impressa è la sintesi della filosofia del servizio che può essere riassunta in sei parole: Sentimento, Passione, Conoscenza, Onore, Disciplina e Rispetto. L’ultima parte del seminario dal titolo “Prendersi cura di te” è stata dedicata a come poter migliorare noi stessi, imparando a respirare correttamente, mantenere una buona salute fisica, sia mentale che spirituale, essere gentili e rinnegare sé stessi. A tutti i partecipanti è stato consegnato un attestato di partecipazione da parte di Michael, il cui discorso è stato stimolante e carico di passione. Il solo rammarico è stato per me non aver potuto lavorare a fianco di Michael per qualche giorno in modo da attingere alla sua immensa fonte d’esperienza e professionalità. Un grande ringraziamento ad Antonio Desiderio, Presidente di Les Clefs d’Or Campania, per aver sapientemente organizzato un incontro di tale successo.

Giovanni Cioffi

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